• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Parcourir

    Tout UVaDOCCommunautésPar date de publicationAuteursSujetsTitres

    Mon compte

    Ouvrir une session

    Statistiques

    Statistiques d'usage de visualisation

    Compartir

    Voir le document 
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS SCIENTIFIQUES
    • Departamentos
    • Dpto. Teoría de la Señal y Comunicaciones e Ingeniería Telemática
    • DEP71 - Artículos de revista
    • Voir le document
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS SCIENTIFIQUES
    • Departamentos
    • Dpto. Teoría de la Señal y Comunicaciones e Ingeniería Telemática
    • DEP71 - Artículos de revista
    • Voir le document
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/65508

    Título
    Effects of competitive learning tools on medical students: A case study
    Autor
    Corell Almuzara, AlfredoAutoridad UVA Orcid
    Regueras Santos, Luisa MaríaAutoridad UVA
    Verdú Pérez, Elena
    Verdú Pérez, María JesúsAutoridad UVA Orcid
    Castro Fernández, Juan Pablo deAutoridad UVA Orcid
    Año del Documento
    2018
    Editorial
    Etsuro Ito, Waseda University, JAPAN
    Documento Fuente
    Corell A, Regueras LM, Verdú E, Verdú MJ, de Castro JP (2018) Effects of competitive learning tools on medical students: A case study. PLoS ONE 13(3): e0194096. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0194096
    Résumé
    Competitive learning techniques are being successfully used in courses of different disciplines. However, there is still a significant gap in analyzing their effects in medical students competing individually. The authors conducted this study to assess the effectiveness of the use of a competitive learning tool on the academic achievement and satisfaction of medical students. The use of competitive learning techniques motivates medical students, improves their academic outcomes and may foster the cooperation among students and provide a pleasant classroom environment.
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.1371/journal.pone.0194096
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/65508
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP71 - Artículos de revista [358]
    Afficher la notice complète
    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    Effects of competitive learning tools on medical students.pdf
    Tamaño:
    2.126Mo
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Voir/Ouvrir

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10