• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Urbanismo y Representación de la Arquitectura
    • DEP72 - Capítulos de monografías
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Urbanismo y Representación de la Arquitectura
    • DEP72 - Capítulos de monografías
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/65969

    Título
    Carlo Scarpa. Negozio Gavina
    Autor
    Grijalba Bengoetxea, AlbertoAutoridad UVA
    Grijalba Bengoetxea, JulioAutoridad UVA
    Año del Documento
    2020
    Editorial
    Springer
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Graphical Heritage, cham, 2020, p 118-127
    Resumen
    Moneo and Cortes select the drawings of the floorplans and the sketches for the Negozio Gavina, 1961–63 by Carlo Scarpa, a project in which the idea of a fragment sets up a whole, to include them in the book Comments on 20 drawings by current architects. Scarpa transmits in these sketches the idea that the fragments possess a unity of their own while at the same time they are capable of keeping an intact memory of the irredeemably lost order of the model, that we regard as completely impossible to be reconstructed. In the sketches we discover the traces of a creation process that remain etched in the building. It represents the acknowledging of time and personal memory as the architect’s work material and their graphic representation. The nature, the position, the materiality and display of the five columns that make up the space are a very good example.
    Materias (normalizadas)
    tiempo fragmento memoria proceso arquitectura
    Palabras Clave
    time fragment, heritage, sketch, process
    ISBN
    978-3-030-47982-4
    DOI
    10.1007/978-3-030-47983-1_11
    Version del Editor
    https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-47983-1_11
    Propietario de los Derechos
    Copyright © 2020, El(los) Editor(es) (si corresponde) y El(los) Autor(es), bajo licencia exclusiva para Springer Nature Switzerland AG
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/65969
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    embargoedAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP72 - Capítulos de monografías [45]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    978-3-030-47983-1_11.pdfEmbargado hasta: 9999-12-31
    Tamaño:
    8.222Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Visualizar/Abrir

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10