• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Parcourir

    Tout UVaDOCCommunautésPar date de publicationAuteursSujetsTitres

    Mon compte

    Ouvrir une session

    Statistiques

    Statistiques d'usage de visualisation

    Compartir

    Voir le document 
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS SCIENTIFIQUES
    • Departamentos
    • Dpto. Urbanismo y Representación de la Arquitectura
    • DEP72 - Capítulos de monografías
    • Voir le document
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS SCIENTIFIQUES
    • Departamentos
    • Dpto. Urbanismo y Representación de la Arquitectura
    • DEP72 - Capítulos de monografías
    • Voir le document
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/65973

    Título
    Fragment, Overlap and Time. Carlo Scarpa’s Graphic Memory
    Autor
    Balboa Domínguez, María Lucia
    Grijalba Bengoetxea, AlbertoAutoridad UVA
    Galván Desvaux, NoeliaAutoridad UVA Orcid
    Año del Documento
    2022
    Editorial
    Springer
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Manuel A. Ródenas-López , José Calvo López , Macarena Salcedo Galera (coords).Architectural Graphics, cham 2022, p 302-311
    Résumé
    In Carlo Scarpa’s work the concepts of fragment, poetry and time, together with memory, define his work. His well-known project sketches show us interspersed ideas that make up a poem of elements that will be superimposed over time, expressing a world in a single plan. The thoughtful and prolonged creative process leaves its mark on his line on paper. A palimpsest where the layers will last, which will also be a constant reference in its architecture. This essay aims to analyze the palimpsest as a representation technique in Carlo Scarpa’s drawing. Reading the spelling of his sketches leads us to reinterpret his changing journey throughout time and through his strokes.
    Materias (normalizadas)
    tiempo fragmento memoria huella arquitectura palimpsesto
    Materias Unesco
    tiempo fragmento memoria huella arquitectura palimpsesto
    Palabras Clave
    tiempo fragmento huella arquitectura palimpsesto
    ISBN
    978-3-031-04639-1
    DOI
    10.1007/978-3-031-04640-7_31
    Version del Editor
    https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-04640-7_31
    Propietario de los Derechos
    Copyright © 2022, El(los) Autor(es), bajo licencia exclusiva para Springer Nature Switzerland AG
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/65973
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    embargoedAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP72 - Capítulos de monografías [45]
    Afficher la notice complète
    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    978-3-031-04640-7_31.pdfEmbargado hasta: 9999-12-31
    Tamaño:
    5.756Mo
    Formato:
    Adobe PDF
    Voir/Ouvrir

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10