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    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/66065

    Título
    Whose cancer? Visualising the distribution of mentions to cancer sites on instagram
    Autor
    Varela Rodríguez, Miguel
    Vicente Mariño, MiguelAutoridad UVA Orcid
    Año del Documento
    2022
    Editorial
    Taylor and Francis
    Documento Fuente
    Journal of Visual Communication in Medicine, 2022, vol. 45, n. 1, p. 26-42.
    Résumé
    This article presents a quantitative analysis of mentions to cancer on Instagram. Using thousands of images with cancer-related hashtags, we build several visualisations to capture their distribution. Source images are clustered by their visual traits and by the incidence, prevalence, and mortality of the cancer site they refer to. Our goal is three-fold: to provide a quantitative basis for future research on the representation of cancer online; to offer an interpretation of the sources of the imbalanced representation of the different cancer sites; and to motivate a debate on how that representation may affect patients and families.
    Palabras Clave
    Health communication; public understanding of science and technology; visual communication; social media; cancer
    ISSN
    1745-3054
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.1080/17453054.2021.1964356
    Version del Editor
    https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/17453054.2021.1964356
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/66065
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/acceptedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP68 - Artículos de revista [121]
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    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    210175235_REVISED_With author details.pdf
    Tamaño:
    3.365Mo
    Formato:
    Adobe PDF
    Descripción:
    Artículo aceptado para su publicación, previo a la edición de la revista
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