• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Stöbern

    Gesamter BestandBereicheErscheinungsdatumAutorenSchlagwortenTiteln

    Mein Benutzerkonto

    Einloggen

    Statistik

    Benutzungsstatistik

    Compartir

    Dokumentanzeige 
    •   UVaDOC Startseite
    • WISSENSCHAFTLICHE ARBEITEN
    • Departamentos
    • Dpto. Pedagogía
    • DEP54 - Artículos de revista
    • Dokumentanzeige
    •   UVaDOC Startseite
    • WISSENSCHAFTLICHE ARBEITEN
    • Departamentos
    • Dpto. Pedagogía
    • DEP54 - Artículos de revista
    • Dokumentanzeige
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/66111

    Título
    Non-reciprocal friendships in a school-age boy with Autism: the ties that build?
    Autor
    Rodríguez Medina, JairoAutoridad UVA Orcid
    Rodríguez Navarro, HenarAutoridad UVA Orcid
    Arias González, Victor BenitoAutoridad UVA
    Arias Martínez, BenitoAutoridad UVA Orcid
    Anguera, M. Teresa
    Año del Documento
    2018
    Editorial
    Springer
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Rodríguez-Medina, J., Rodríguez-Navarro, H., Arias, V. B., Arias, B., & Anguera, M. T. (2018). Non-reciprocal Friendships in a School-Age Boy with Autism: The Ties that Build? Journal of Autism and Developmental Disorders, 48(9), 2980–2994. https://doi.org/10.1007/s10803-018-3575-0
    Zusammenfassung
    This mixed-methods study examined differences in social interaction patterns between a school-age boy with autism and his friends, non-reciprocal friends, and non-friends during recess time at a mainstream school (third grade of elementary school). Through a combination of observational methodology and social network analysis with an idiographic, follow-up and multidimensional design approach, we used lag sequential and polar coordinate analysis to ascertain the associations between various interactive behaviors as a function of type of friendship relation. After 40 sessions, we found that the non- reciprocal friendship relations of the boy with autism could have significantly greater potential than his reciprocal friendships to increase active engagement and reduce the time he spent alone during recess.
    Materias (normalizadas)
    Educación
    Autismo
    Materias Unesco
    5802.04 Niveles y Temas de Educación
    Palabras Clave
    Autism spectrum disorder
    Elementary school
    Friendship
    Observational methodology
    Recess
    Social network analysis
    ISSN
    0162-3257
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.1007/s10803-018-3575-0
    Patrocinador
    Ministerio de Economía y Com- petitividad: (1) La actividad física y el deporte como potenciadores del estilo de vida saludable: Evaluación del comportamiento deportivo desde metodologías no intrusivas [Grant number DEP2015-66069-P, MINECO/FEDER, UE]
    Ministerio de Economía y Competitividad: Avances metodológicos y tecnológicos en el estudio observacional del comportamiento deportivo [PSI2015- 71947-REDP, MINECO/FEDER, UE]
    Generalitat de Catalunya Research Group, GRUP DE RECERCA I INNOVACIÓ EN DISSENYS (GRID). Tecnología i apli- cació multimedia i digital als dissenys observacionals [Grant number 2017 SGR 1405]
    Version del Editor
    https://link.springer.com/article/10.1007/s10803-018-3575-0
    Propietario de los Derechos
    Springer Science+Business Media, LLC, part of Springer Nature 2018 Abstract
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/66111
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/draft
    Derechos
    restrictedAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP54 - Artículos de revista [151]
    Zur Langanzeige
    Dateien zu dieser Ressource
    Nombre:
    Rodríguez-Medina et al. - 2018 - Non-reciprocal Friendships in a School-Age Boy with Autism The Ties that Build(2).pdf
    Tamaño:
    1.408Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Descripción:
    Artículo principal
    Thumbnail
    Öffnen

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10