• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/66675

    Título
    Authentic Literature: The Use of Short Stories in English Language Teaching.
    Autor
    Serradilla Polo, Clara
    Director o Tutor
    Medina Calzada, SaraAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2023
    Titulación
    Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
    Abstract
    In recent years literature is gaining more and more importance with regard to its role as a learning resource in the EFL classroom. However, there are still some educators who are reluctant to include literature in their syllabus. Therefore, this dissertation explores the benefits of using authentic literature –specifically short stories– as a way to develop and work on English language reception and production skills. In addition, a didactic proposal is offered to demonstrate this, and it includes activities based on the two short stories written by Ray Bradbury (“A Sound of Thunder” and “The Pedestrian”).
     
    En los últimos años, la literatura está adquiriendo cada vez más importancia en lo que respecta a su papel como recurso didáctico en el aula de Lengua Extranjera I. Sin embargo, todavía hay algunos educadores que se muestran reacios a incluir la literatura en su programa de estudios. Por ello, esta tesis explora los beneficios de utilizar literatura auténtica (específicamente relatos cortos) como forma de desarrollar y trabajar las destrezas de recepción y producción de los alumnos en la lengua inglesa. Para demostrarlo, se ofrece una propuesta didáctica que incluye actividades basadas en dos relatos cortos escritos por Ray Bradbury (“A Sound of Thunder” y “The Pedestrian”).
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    Palabras Clave
    authentic literature
    Ray Bradbury
    short stories
    communication
    EFL teaching
    literatura auténtica
    relatos cortos
    comunicación
    enseñanza de Lengua Extranjera
    Departamento
    Departamento de Filología Inglesa
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/66675
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Máster UVa [7002]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFM_F_2023_119.pdf
    Tamaño:
    4.484Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10