• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/66702

    Título
    The Pluriliteracies Teaching for Learning approach (PTL) and its potentialities in the English as a Foreign Language (EFL) classroom in Secondary Education.
    Autor
    Jubitero Espeso, Tamara
    Director o Tutor
    Barranco Izquierdo, NataliaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras
    Año del Documento
    2023
    Titulación
    Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
    Abstract
    The teaching of English as a foreign language (EFL) has assumed a prominent role in recent decades, resulting in the proliferation of bilingual programs within compulsory secondary education. However, the successful implementation of such programs often relies on methodologies and disciplines that prioritize content integration within the classroom. Consequently, it is necessary to advocate for the adoption of different approaches that prioritize English language learning and teaching as the primary focal point. It is proposed, therefore, in this master's thesis, the planning and future implementation of a didactic unit that follows the premises of the Pluriliteracies Approach to Teaching for Learning (PTL) in the context of English teaching within Compulsory Secondary Education.
     
    La enseñanza del inglés como lengua extranjera (ILE) ha asumido un papel destacado en las últimas décadas, dando lugar a la proliferación de programas bilingües dentro de la educación secundaria obligatoria. Sin embargo, el éxito de la implantación de dichos programas depende a menudo de metodologías y disciplinas que priorizan la integración de contenidos dentro del aula. En consecuencia, parece pertinente abogar adoptar algunos enfoques cuyos fundamentos puedan transponerse para la mejora del proceso de aprendizaje y enseñanza de la lengua inglesa. Se propone, por tanto, en esta tesis de máster, la planificación de una unidad didáctica que siga las premisas del enfoque Pluriliteracies Approach to Teaching for Learning (PTL) en el contexto de la enseñanza del inglés dentro de la Educación Secundaria Obligatoria.
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    Palabras Clave
    English as a foreign language (EFL)
    Compulsory Secondary Education
    PTL approach
    Inglés como lengua extranjera (ILE)
    Educación Secundaria Obligatoria
    enfoque PTL
    Departamento
    Departamento de Didáctica de la Lengua y Literatura
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/66702
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Máster UVa [7003]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFM_F_2023_069.pdf
    Tamaño:
    1.782Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10