• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/67177

    Título
    Diversidad familiar
    Autor
    Hurtado Asenjo, Ana
    Director o Tutor
    Sánchez Blanco, LauraAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de PalenciaAutoridad UVA
    Año del Documento
    2024
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    El Trabajo Fin de Grado se centra en la diversidad de estructuras familiares y su impacto en la educación infantil. Se justifica destacando la relevancia de la familia en el desarrollo infantil y su relación con las competencias educativas. La fundamentación teórica aborda la evolución de las estructuras familiares y los estilos educativos. Se busca promover una visión inclusiva de la familia en la sociedad actual. La propuesta práctica, se llevaría a cabo en un centro educativo en Paredes de Nava, consistiendo en cinco sesiones con actividades para comprender y aceptar la diversidad familiar. Se enfatiza la colaboración entre la escuela y las familias para enriquecer la experiencia educativa y fortalecer los lazos familiares.
     
    In this Final Degree Project, the aim is to make known the different types of families present in today's society in order to work on them in the early childhood education stage. In this Final Degree Project, the aim is to make known the different types of families present in today's society in order to work on them in the early childhood education stage. The proposal is organized in five sessions, for students in the third year of kindergarten at C.E.I.P. Alonso Berruguete, located in Paredes de Nava. Various activities to promote understanding and acceptance of the different types of families present in Spanish society. In addition, the active participation of families in the activities will be sought, establishing a close collaboration between the school environment and the home. This collaborative approach will not only enrich the educational experience but will also strengthen the link between the school and the different family realities.
    Materias Unesco
    5801.07 Métodos Pedagógicos
    6309.03 Familia, Parentesco
    Palabras Clave
    Familia
    Sociedad
    Alumnado
    Propuesta
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/67177
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30857]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-L3754.pdf
    Tamaño:
    904.8Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10