• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Stöbern

    Gesamter BestandBereicheErscheinungsdatumAutorenSchlagwortenTiteln

    Mein Benutzerkonto

    Einloggen

    Statistik

    Benutzungsstatistik

    Compartir

    Dokumentanzeige 
    •   UVaDOC Startseite
    • WISSENSCHAFTLICHE ARBEITEN
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Lengua y Literatura
    • DEP18 - Artículos de revista
    • Dokumentanzeige
    •   UVaDOC Startseite
    • WISSENSCHAFTLICHE ARBEITEN
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Lengua y Literatura
    • DEP18 - Artículos de revista
    • Dokumentanzeige
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/67228

    Título
    Actualización curricular del área de lengua extranjera en la educación primaria española. implicaciones docentes
    Autor
    Sanz Trigueros, Francisco JavierAutoridad UVA Orcid
    Barranco Izquierdo, NataliaAutoridad UVA Orcid
    Yuste Primo, RaquelAutoridad UVA Orcid
    Val González, Sergio DelAutoridad UVA
    Año del Documento
    2022
    Documento Fuente
    Revista Geadel, 2022, vol. 3, n. 05. p. 27-43.
    Zusammenfassung
    This article reports on some of the curricular shifts we have recently witnessed with the entry into force of the Organic Law governing the whole Spanish education and training system. Specifically, we focus on the curricula that regulate the teaching of foreign languages in Primary Education. We explain the new guidelines and the most significant changes, which leads us to present the characteristics of the foreign language curriculum from two standpoints: the structural and the institutional/didactic one. Consecutively, we present some planning, teaching and methodological implications of the new regulations for foreign language teachers. Finally, we conclude with the benefits of the curricular reform for foreign language teaching and with the need to support pre-service and in-service teachers.
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.29327/269116.3.5-4
    Version del Editor
    https://periodicos.ufac.br/index.php/GEADEL/article/view/6329
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/67228
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP18 - Artículos de revista [96]
    Zur Langanzeige
    Dateien zu dieser Ressource
    Nombre:
    Artículo_Geadel2.pdf
    Tamaño:
    479.9Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Öffnen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalSolange nicht anders angezeigt, wird die Lizenz wie folgt beschrieben: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10