• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Filología Inglesa
    • DEP27 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Filología Inglesa
    • DEP27 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/70366

    Título
    The effect of ‘illusory vowels’ in Spanish-speaking second language learners of English.
    Autor
    Martínez García, María TeresaAutoridad UVA Orcid
    Año del Documento
    2018
    Documento Fuente
    Language and Linguistics, Mayo 2018, vol. 79, p. 147-176
    Resumen
    This paper shows that second-language (L2) spoken-word recognition is greatly influenced by differences between the native language (L1) and the second language (L2), possibly attributed to either L1-L2 syllable-structure or phonotactic differences. Spanish-speaking English learners (experimental group) and native English listeners (control group) completed an AXB task and a word-monitoring task in which they monitored /(ǝ)s+Consonant/-initial words in English. The results show a clear effect of L1 phonotactics, as the native speakers of English outperformed the Spanish group. These results indicate that L1-L2 syllable-structure differences or L1 phonotactics have pervasive consequences for spoken-word recognition, and effect that will be further explored in the discussion section of this paper.
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.20865/20187906
    Propietario de los Derechos
    언어와 언어학
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/70366
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/submittedVersion
    Derechos
    restrictedAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP27 - Artículos de revista [77]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    2018_MartinezGarcia (Language&Linguistics).pdf
    Tamaño:
    600.1Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Descripción:
    Artículo principal
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10