Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/71147
Título
Virtualizing bodies in transformative platforms of corporeality : Embodied visualisation over flesh boundaries
Congreso
EURAU Milan 24: IN-PRESENCE : THE BODY AND THE SPACE. The role of corporeity in the era of virtualization
Año del Documento
2024
Editorial
PUBLICA
Descripción Física
4
Descripción
Producción Científica
Documento Fuente
RIZZI, Valentina; BARBA RODRÍGUEZ, Daniel (2024): “Virtualizing bodies in transformative platforms of corporeality : Embodied visualisation over flesh boundaries” en BOVATI, M.; MORO, A.; VILLA, D. (ed.): IN-PRESENCE : THE BODY AND THE SPACE : The role of corporeity in the era of virtualization. PUBLICA, 792-795
Abstract
When conceiving of the virtuality of a body, we are often confronted with the complexity of ascribing to it the material and distinctive characteristics that we recognise to the present flesh. Yet, in the contemporary context, there exists a field of experimentation that retains a corporeality even in the virtual realm. This is not the corporeality of a lacerated or impaired body, but rather the digital incarnation of a vital organism. The present contribution aims to explore the possibilities of such declinations in the field of visual arts and design practices in order to thematise the potential of bodily extensions that take on the status of propagation of flesh in the virtual sphere. Furthermore, the research intends to analyse the forms in which the discourse around the corporeal is handled in its visual representations, where its status of presence is manipulated, where it is made accessible.
ISBN
9788899586409
Patrocinador
La investigación ha sido financiada por la convocatoria 2021 de Contratos de Investigación prectotoral UVa, cofinanciada por el Banco Santander.
La investigación ha sido realizada en el marco del Proyecto I+D titulado DIGITALSTAGE. Análisis espacial de instalaciones escenográficas digitales del siglo XXI (ref. PID2021-123974NB-I00, 2022-2024), financiado por el Programa Estatal para Impulsar la Investigación Científico-Técnica y su Transferencia, del Plan Estatal de Investigación Científica, Técnica y de Innovación 2021-2023. Ministerio de Ciencia e Innovación. Convocatoria 2021. Un proyecto que desarrolla el Grupo de Investigación Reconocido ESPACIAR, de la Escuela de Arquitectura de la Universidad de Valladolid.
La investigación ha sido realizada en el marco del Proyecto I+D titulado DIGITALSTAGE. Análisis espacial de instalaciones escenográficas digitales del siglo XXI (ref. PID2021-123974NB-I00, 2022-2024), financiado por el Programa Estatal para Impulsar la Investigación Científico-Técnica y su Transferencia, del Plan Estatal de Investigación Científica, Técnica y de Innovación 2021-2023. Ministerio de Ciencia e Innovación. Convocatoria 2021. Un proyecto que desarrolla el Grupo de Investigación Reconocido ESPACIAR, de la Escuela de Arquitectura de la Universidad de Valladolid.
Version del Editor
Idioma
eng
Tipo de versión
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Derechos
openAccess
Collections
Files in this item
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional