• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/71802

    Título
    Using Songs to teach English to B1 Students
    Autor
    Hernández Martín, Alejandra
    Director o Tutor
    González-Cascos Jiménez, ElenaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2024
    Titulación
    Grado en Estudios Ingleses
    Abstract
    In this Undergraduate Dissertation, we will explain why songs are a valuable resource to improve English. To support the benefits of the use of songs in a classroom, Gardner's theory of multiple intelligences and the principles of language teaching will be presented as the theoretical foundation of our proposal, the same as the relationship between EFL teaching and the use of music, and the Communicative Language Teaching Approach (CLT). Finally, we will describe in detail a practical proposal that consists of three sessions in which the songs and other exercises that complete them will be used to see how they serve to improve pronunciation, grammar, and vocabulary.
     
    En este Trabajo Fin de Grado explicaremos por qué las canciones son un buen recurso para mejorar el aprendizaje del inglés. Para respaldar los beneficios del uso de canciones en el aula, se presentará la teoría de las inteligencias múltiples de Gardner y los principios de la enseñanza de idiomas como fundamento teórico de nuestra propuesta del mismo modo que la relación entre la enseñanza del inglés como lengua extranjera y el uso de la música, y el Enfoque Comunicativo de Enseñanza del Lenguaje (CLT). Finalmente, describiremos en detalle una propuesta práctica que consta de tres sesiones en las que se utilizarán las canciones y ejercicios que las completan para mejorar la pronunciación, la gramática y el vocabulario.
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    Palabras Clave
    Songs
    Skills
    Vocabulary
    Grammar
    Learning,
    B1 level
    Canciones
    Habilidades
    Vocabulario
    Gramática
    Aprendizaje
    Nivel B1
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/71802
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30857]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG_F_2024_084.pdf
    Tamaño:
    1.956Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10