• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Parcourir

    Tout UVaDOCCommunautésPar date de publicationAuteursSujetsTitres

    Mon compte

    Ouvrir une session

    Statistiques

    Statistiques d'usage de visualisation

    Compartir

    Voir le document 
    •   Accueil de UVaDOC
    • PROJET DE FIN D'ÉTUDES
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • Voir le document
    •   Accueil de UVaDOC
    • PROJET DE FIN D'ÉTUDES
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • Voir le document
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/71804

    Título
    Comparative Research between the Spanish and the Bulgarian system in therir methodology to teach English as a Foreign Language at Primary School
    Autor
    Ilieva Mariyanova, Svetla
    Director o Tutor
    Dapia Ferreiro, María CelsaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2024
    Titulación
    Grado en Estudios Ingleses
    Résumé
    This dissertation offers a comparative research on the methodology of teaching English as a foreign language in primary schools in Bulgaria and Spain. A quantitative analysis of results published in official statistics is provided, allowing more general conclusions to be drawn about the two countries regarding English teaching methodology and their standings on an international scale of language proficiency. However, the lack of national statistics on English proficiency outcomes for primary school students in both countries limits the research, and the conclusions drawn must be based on partial data and limited investigations. This issue reflects a general deficiency in the EU's educational systems. The thesis highlights the need to collect and use national statistics on foreign language study so that the best-performing systems can serve as examples, ensuring that all EU students have access to the most effective learning methods.
     
    Esta tesis ofrece una comparación sobre la metodología de enseñanza del inglés como lengua extranjera en las escuelas primarias de Bulgaria y España. Siguiendo un análisis cuantitativo de estadísticas oficiales, se busca extraer conclusiones generales para determinar la eficacia de ambos sistemas y su posición internacional en competencia lingüística. Sin embargo, la falta de estadísticas nacionales sobre los resultados en inglés de alumnos de primaria en ambos países limita la investigación y todas las conclusiones que se extraigan sobre ellos deben basarse en datos parciales y en investigaciones limitadas. Este problema refleja una deficiencia general en los sistemas educativos de la UE. La tesis resalta la necesidad de recopilar y utilizar las estadísticas nacionales sobre el estudio de lenguas extranjeras para que los sistemas que tengan mejor desempeño puedan servir de ejemplo, asegurando que todos los estudiantes de la UE tengan acceso a los métodos más efectivos de aprendizaje.
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    Palabras Clave
    Teaching methods
    English
    Bulgaria
    Spain
    Statistics
    European Union
    Métodos de enseñanza
    Inglés
    Bulgaria
    España
    Estadística
    Unión Europea
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/71804
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30977]
    Afficher la notice complète
    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    TFG_F_2024_085.pdf
    Tamaño:
    906.6Ko
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Voir/Ouvrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10