• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Stöbern

    Gesamter BestandBereicheErscheinungsdatumAutorenSchlagwortenTiteln

    Mein Benutzerkonto

    Einloggen

    Statistik

    Benutzungsstatistik

    Compartir

    Dokumentanzeige 
    •   UVaDOC Startseite
    • STUDIENABSCHLUSSARBEITEN
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • Dokumentanzeige
    •   UVaDOC Startseite
    • STUDIENABSCHLUSSARBEITEN
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • Dokumentanzeige
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/71860

    Título
    Bilingualism since early childhood. Learning Spanish as an L2 in the United States: challenges in the Dual Language Immersion Program
    Autor
    Alba Plaza, Victoria
    Director o Tutor
    Dapia Ferreiro, María CelsaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2024
    Titulación
    Grado en Estudios Ingleses
    Zusammenfassung
    This project analyzes bilingualism since early childhood and Spanish as a second language in the United States. It will examine the importance of second language learning in the cognitive development of students, as well as the different characteristics that constitute bilingual education. In addition, an analysis of the most effective bilingual education among students will be carried out, which is the immersion program. Despite the great variety within this education system, this project will focus on describing the dual language immersion program with Spanish-English. Within this program, there will be identified the main benefits but especially the different challenges that have arisen among the learners. In order to achieve an effective development of their language skills, several solutions are proposed to address these challenges. These solutions are intended to improve the dual language immersion education system by promoting bilingualism and literacy.
     
    Este proyecto analiza el bilingüismo desde una edad temprana y el español como segunda lengua en Estados Unidos. Se examinará la importancia del aprendizaje de una segunda lengua en el desarrollo cognitivo de los estudiantes y también las diferentes características que conforman la educación bilingüe. Además, se llevará a cabo el análisis de la educación bilingüe más efectiva entre los estudiantes, que viene a ser el programa de inmersión. A pesar de la gran variedad con la que cuenta este sistema educativo, este proyecto se centrará en describir el programa de educación dual con español-inglés. Dentro de este programa, se identificarán los diferentes beneficios pero, sobre todo, los diferentes desafíos que han surgido entre los estudiantes. Para conseguir un efectivo desarrollo de sus habilidades lingüísticas, se proponen varias soluciones para abordar estos desafíos. Con estas soluciones se pretende mejorar el sistema educativo de la inmersión dual fomentando el bilingüismo y la alfabetización.
    Materias Unesco
    5505.10 Filología
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    Palabras Clave
    Bilingualism
    Education
    Immersion
    Dual language
    Literacy
    United States
    Bilingüismo
    Educación
    Inmersión
    Educación dual
    Alfabetización
    Estados Unidos
    Departamento
    Departamento de Filología Inglesa
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/71860
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30857]
    Zur Langanzeige
    Dateien zu dieser Ressource
    Nombre:
    TFG_F_2024_001.pdf
    Tamaño:
    368.3Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Öffnen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalSolange nicht anders angezeigt, wird die Lizenz wie folgt beschrieben: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10