• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72115

    Título
    Importancia de la música en el desarrollo de la atención en el aula de Educación Infantil
    Autor
    Espinel López, Carla
    Director o Tutor
    Sabadell González, MontserratAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2024
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    Este Trabajo de Fin de Grado contiene una observación de cómo y cuánto afecta la Educación Musical en el desarrollo de los niños del segundo ciclo de Educación Infantil, centrándose principalmente en el estudio de la atención. Para lograr esto, se recopilo información de una gran variedad de fuentes y se planteó una propuesta de intervención en un aula de esta etapa. El objetivo principal del estudio es probar si la música es una buena forma de mejorar la atención de los niños en edades tempranas y conocer qué efectos tiene en este proceso.
     
    This Final Degree Project contains an observation of how and how much Music Education affects the development of children in the second cycle of Early Childhood Education, focusing mainly on the study of attention. To achieve this, information was collected from a wide variety of sources and a proposal for intervention in a classroom at this stage was put forward. The main objective of the study is to test whether music is a good way to improve children’s attention at an early age and to find out what effects it has on this process.
    Palabras Clave
    Educación Infantil
    Música
    Juego
    Creatividad
    Departamento
    Departamento de Filología Francesa y Alemana
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72115
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30858]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G7078.pdf
    Tamaño:
    665.4Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10