• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72197

    Título
    Intervención de las áreas del lenguaje en el aula de Educación Infantil
    Autor
    Fernández Barrios, Lucía
    Director o Tutor
    Álvarez Cañizo, MartaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2024
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    En el presente Trabajo de Fin de Grado se muestra una propuesta de intervención educativa en el aula de primero de Educación Infantil, con alumnos de 3 y 4 años. Se observan ciertas carencias lingüísticas en este alumnado por lo que se crea una propuesta de intervención basándose en las cuatro áreas del lenguaje (fonológica, morfosintáctica, semántica y pragmática) para mejorar el desarrollo de este. Tras poner en práctica dicha propuesta de intervención se realiza una reflexión y unas conclusiones sobre los objetivos planteados.
     
    This Final Degree Project shows a proposal for educational intervention in the first year of pre-school, with 3- and 4-year-old students. Certain linguistic deficiencies are observed in these students, so an intervention proposal is created based on the four areas of language (phonological, morphosyntactic, semantic and pragmatic) to improve language development. After the implementation of this intervention proposal, a reflection and conclusions are drawn on the objectives set.
    Palabras Clave
    Educación Infantil
    Desarrollo del lenguaje
    Intervención educativa
    Departamento
    Departamento de Psicología
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72197
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30858]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G7079.pdf
    Tamaño:
    3.277Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10