• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72255

    Título
    La gestión emocional parental a través del cuento en 3º de educación infantil
    Autor
    Gómez Álvarez, Elisa
    Director o Tutor
    González González, Xoan ManuelAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2024
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    El presente Trabajo Fin de Grado (TFG) conforma un inicio a la investigación en el campo de las emociones. El tema principal es el reconocimiento e identificación de las emociones propias y ajenas, la capacidad para gestionar las emociones, así como el valor del cuento durante la infancia como recurso para su desarrollo emocional. El objeto del trabajo es la realización de una herramienta para padres/madres con el fin de establecer unas pautas para la ayuda del manejo de las emociones de sus hijos e hijas. Esta intervención se ha llevado a cabo mediante un previo registro emocional, basado en la conducta de varios niños, observando su comportamiento y emociones, para así establecer un cuestionario y unas directrices dirigidas a las familias.
     
    The present Bachelor’s Thesis (TFG) serves as an introduction to research in the emotions field. The main subject is the recognition and identification of the one’s own and other’s emotions, the capacity to manage them, as well as the importance of storytelling during the childhood as a resource for their emotional growth. The objective of the thesis is the execution of a tool for parents in order to establish guidelines to help the management of their children’s emotions. This intervention has been accomplished through a previous emotional registration, based in the behaviour of some children, noticing their behaviour and emotions, to establish a questionnaire and guidelines directed at families.
    Palabras Clave
    Emociones
    Cuentos
    Departamento
    Departamento de Pedagogía
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72255
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30858]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G7092.pdf
    Tamaño:
    2.495Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10