• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72274

    Título
    Intervención educativa preventiva de la timidez en Educación Infantil
    Autor
    González García, Sandra (Facultad de Educacion y Trabajo Social. Grado en Educación Infantil)
    Director o Tutor
    Fernández García, José AntonioAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2024
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    Este Trabajo de Fin de Grado propone una intervención educativa para la prevención de la timidez en Educación Infantil, a través de distintas actividades y metodologías, a partir de la creación de un ambiente de seguridad y empatía. Se trata de concienciar a los alumnos y alumnas de la importancia del respeto hacia las personas más introvertidas, estableciendo relaciones de igualdad, sin juzgamiento ni etiquetaciones; a la vez que las personas tímidas reconozcan sus emociones y sentimientos y traten de canalizarlos, trabajando sus habilidades sociales.
     
    This Final Degree Project proposes an educational intervention for the prevention of shyness in Kindergarten education, through different activities and methodologies, based on the creation of a secure and empathic environment. It is about making students aware of the importance of respect for the most introverted people, establishing relationships of equality, without judgment or labeling; At the same time, shy people recognize their emotions and feelings and try to channel them, working on their social skills.
    Palabras Clave
    Timidez
    Habilidades sociales
    Prevención
    Departamento
    Departamento de Psicología
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72274
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30857]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G7097.pdf
    Tamaño:
    1.335Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10