• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72361

    Título
    Una propuesta didáctica de la estética artístico-política de la historia contemporánea en 1º de Bachillerato
    Autor
    Furones Chaguaceda, Jorge
    Director o Tutor
    Cases Martínez, VictorAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2024
    Titulación
    Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
    Abstract
    Se pretende crear una unidad didáctica sobre estética y política que cumpla con la normativa de la vigente LOMLOE. Versará sobre las relaciones que se pueden establecer entre la estética y sus manifestaciones con respecto al ámbito de la política y la crítica social. Antes de desarrollar a la unidad, se explicará conceptualmente y teoréticamente cuáles han sido las condiciones materiales que han podido llegar a esta relación, incidiendo principalmente en la aparición de las vanguardias y la posmodernidad como momentos histórico-artísticos e histórico-filosóficos relevantes para la unión de ambas disciplinas aparentemente indisociables. Como fundamentación teórica se utilizarán los planteamientos de filósofos tan importantes como Rancière, Lyotard, Vattimo e integrantes de la Escuela de Frankfurt.
     
    The goal is to develop a didactic unit which consists in aesthetics and politics and that aligns with the regulations of the current LOMLOE. This unit will explore the connections that can be drawn between aesthetics and its expressions within the realm of politics and social critique. Prior to delving into the unit, a conceptual and theoretical explanation will be provided regarding the material conditions that have led to this relationship, particularly emphasizing the emergence of the avant-garde and posmodernism as significant historical-artistic and historical-philosophical moments that have intertwined both disciplines, which now seem inseparable. As a theoretical framework, the perspectives of philosophers such as Rancière, Lyotard, Vattimo, and members of the Frankfurt School will be utilized.
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    Palabras Clave
    Unidad didáctica
    Estética
    Política
    Posmodernidad
    Vanguardias
    Didactic unit
    Aesthetics
    Politics
    Postmodernism
    Avant-garde
    Departamento
    Departamento de Filosofía (Filosofía, Lógica y Filosofía de la Ciencia, Teoría e Historia de la Educación, Filosofía Moral, Estética y Teoría de las Artes)
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72361
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Máster UVa [7003]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFM_F_2024_058.pdf
    Tamaño:
    1.051Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10