• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72493

    Título
    “Women’s Rights in the US”: Lesson Plan to Teach EFL Students about Gender Equality in the US during Women’s History Month.
    Autor
    Sáez Lutz, Alexis Julia
    Director o Tutor
    Gallego Olmedo, InésAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras
    Año del Documento
    2024
    Titulación
    Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
    Abstract
    La cultura y el lenguaje están estrechamente relacionados, derivando en la importancia que tiene incorporar contenidos culturales en currículo de inglés como lengua extranjera (ILE). Por esto, la igualdad de género en Estados Unidos fue elegida como el tema principal de la unidad didáctica propuesta en este trabajo, ya que aporta a los estudiantes conocimientos sociales y culturales de un país en el que se habla la lengua extranjera. La unidad didáctica diseñada está planeada para llevarse a cabo durante el mes de la historia de la mujer en marzo para así concienciar sobre desigualdades de género. Por tanto, en este trabajo se explorarán los beneficios y estrategias de incluir la cultura en las clases de ILE, además de desarrollar la unidad didáctica que pretende formar a alumnos en respeto y tolerancia lidiando con cuestiones de género.
     
    Culture and language are directly related, leading to the importance of incorporating cultural content into the English as a Foreign Language (EFL) curriculum. Because of this, gender equality in the United States was chosen as the main topic of the lesson plan proposed in this paper, as it provides students with knowledge on social and cultural aspects occurring in a country in which the foreign language is spoken. The lesson plan designed is intended to be implemented during Women’s History Month in March, to raise awareness on the topic of gender issues. Therefore, in this paper, the benefits and strategies of including culture in the EFL classroom are explored, as well as developing a lesson plan aiming to form students in tolerance and respect when dealing with gender issues.
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    Palabras Clave
    Inglés como lengua extranjera (ILE)
    Igualdad de género
    Cultura
    Estados Unidos
    Mes de la historia de la mujer
    English as a Foreign Language (EFL)
    Gender Equality
    Culture
    United States
    Women’s History Month
    Departamento
    Departamento de Didáctica de la Lengua y Literatura
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72493
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Máster UVa [7003]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFM_F_2024_139.pdf
    Tamaño:
    2.287Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10