• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Ricerca

    Tutto UVaDOCArchiviData di pubblicazioneAutoriSoggettiTitoli

    My Account

    Login

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Mostra Item 
    •   UVaDOC Home
    • PRODUZIONE SCIENTIFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
    • DEP17 - Artículos de revista
    • Mostra Item
    •   UVaDOC Home
    • PRODUZIONE SCIENTIFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
    • DEP17 - Artículos de revista
    • Mostra Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72532

    Título
    Formative and shared assessment and final degree projects in Physical Education pre-service teacher education. Evaluación formativa y compartida para la tutorización de Trabajos Fin de Grado en la formación inicial del profesorado de Educación Física.
    Autor
    Fernández GarciMartín, CarlaAutoridad UVA Orcid
    López Pastor, Víctor ManuelAutoridad UVA Orcid
    Fuentes Nieto, TeresaAutoridad UVA Orcid
    Hortigüela Alcalá, David
    Año del Documento
    2023
    Editorial
    Cultura, Ciencia y Deporte
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Cultura, Ciencia y Deporte, 2023, vol. 18, n. 55, p. 33-56
    Abstract
    The aim of this research is to analyse the processes of formative and shared-assessment (F&SA) in the development-tutoring and defence-evaluation of the Final Year Projects (FYP) in Physical Education Teacher Education. A case study was carried out with 20 participants (12 lecturers and 8 students), applying four data collection techniques (in-depth interviews, focus group, group interview and seminar proceedings). The results show that it is possible to carry out F&SA processes during the development and final evaluation of the FYP. The main results are: (a) rubrics are not usually used as an instrument for feedback, self-regulation and self-assessment; (b) during the COVID-19 confinement, rubrics were used to provide formative feedback and to justify the online grading of the FYP; (c) teachers and students prefer the defence of the FYP to be face to face, due to the advantages in terms of the feedback they obtain. Lessons learned are provided on how to carry out F&SA processes during the tutoring-development and evaluation-defence of the FYP using the rubrics as a formative, feedback and feedforward element. These results represent an advance in the learning processes using F&SA and feedback in a very understudied subject, the FYP.
    Palabras Clave
    assessment
    feedback
    Final Year Project
    Physical Education
    COVID-19
    ISSN
    1696-5043
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.12800/ccd.v18i55.1922
    Patrocinador
    Artículo derivado del Proyecto I+D+I: RTI2018-093292-B-I00, Evaluación de competencias en los Trabajos fin de estudios (Grado y Máster) en la Formación Inicial del Profesorado de Educación Física. Programa Estatal de I+D+i Orientada a los Retos de la Sociedad en el marco del Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2017-2020. María Rosario Romero Martín. (Universidad de Zaragoza). 01/01/2019-30/09/2022. 27.467 €.
    Version del Editor
    https://ccd.ucam.edu/index.php/revista/article/view/1922
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72532
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP17 - Artículos de revista [329]
    Mostra tutti i dati dell'item
    Files in questo item
    Nombre:
    33_56_1922_EN.pdf
    Tamaño:
    760.1Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Mostra/Apri
    Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 InternacionalLa licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10