• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72546

    Título
    La educación emocional en las aulas de Primaria
    Autor
    Calderón Sanz, Paula
    Director o Tutor
    Fernández García, José AntonioAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2024
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    Con el presente trabajo se ha buscado comprender y profundizar en la educación emocional, la inteligencia emocional y lo importante que es llevar esto dentro del entorno educativo. El propósito principal de este Trabajo Final de Grado es recopilar datos sobre la Educación emocional mediante un detallado análisis de documentos, con el fin de crear una propuesta de intervención que incluya actividades para ser implementadas con estudiantes de 6º de Educación Primaria. Esto les ayudará a desarrollar habilidades para reconocer y comprender sus propias emociones y las de los demás. Como docentes, debemos ser competentes emocionalmente y enseñar a nuestros estudiantes habilidades emocionales para promover su desarrollo integral y reducir posibles consecuencias negativas debido a carencias emocionales en el futuro. La propuesta de intervención nació a raíz de mi experiencia como estudiante en el sistema educativo español, donde note la falta de contenidos relacionados con la educación emocional en las diferentes etapas educativas, especialmente en Educación Primaria.
     
    With the present work we have sought to understand and deepen in emotional education, emotional intelligence and how important it is to bring this within the educational environment. The main purpose of this Final Degree Project is to collect data on Emotional Education through a detailed analysis of documents, to create an intervention proposal that includes activities to be implemented with students in 6th grade of Primary Education. This will help them develop skills to recognize and understand their own emotions and those of others. As teachers, we must be emotionally competent and teach our students emotional skills to promote their integral development and reduce possible negative consequences due to emotional deficiencies in the future. The intervention proposal was born because of my experience as a student in the Spanish educational system, where I noticed the lack of content related to emotional education in the different educational stages, especially in Primary Education.
    Palabras Clave
    Educación emocional
    Inteligencia emocional
    Departamento
    Departamento de Psicología
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72546
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30857]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G7180.pdf
    Tamaño:
    1.290Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10