• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72625

    Título
    Plan de exportación de vino a Estados Unidos
    Autor
    Tauler Ruiz, Manuel
    Director o Tutor
    Gómez González, Francisco JavierAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de ComercioAutoridad UVA
    Año del Documento
    2024
    Titulación
    Máster en Comercio Exterior
    Abstract
    El objetivo del trabajo es desarrollar un plan integral de exportación de vino de España a Estados Unidos, analizando el mercado estadounidense y las oportunidades comerciales para el vino español. Se pretende identificar las estrategias adecuadas de entrada al mercado, así como determinar los aspectos logísticos, de marketing y financieros necesarios para asegurar una exitosa y sostenible comercialización del vino español en Estados Unidos
     
    The objective of the work is to develop a comprehensive export plan for Spanish wine to the United States, analyzing the U.S. market and commercial opportunities for Spanish wine. The aim is to identify appropriate market entry strategies and determine the necessary logistics, marketing, and financial aspects to ensure a successful and sustainable marketing of Spanish wine in the United States.
    Materias Unesco
    5304.04 Comercio Exterior
    5311.05 Marketing (Comercialización)
    Palabras Clave
    Mercado vitivinícola
    Logística
    Incoterm
    Departamento
    Departamento de Derecho Civil
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72625
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Máster UVa [7064]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFM-J-146.pdf
    Tamaño:
    634.8Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10