• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72724

    Título
    Estudio comparativo de la educación física en España y Alemania. Enfoque en la comunidad de Castilla y León y el estado federado de Berlín
    Autor
    Funck Nieto, Marcos Luis
    Director o Tutor
    Díez Marqués, AntonioAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2024
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    Mediante el presente Trabajo de Fin de Grado se tiene la intención de comparar los sistemas educativos de España y Alemania, con especial atención a la Educación Física en la etapa de Educación Primaria. Para ello, se analizará la organización de ambos sistemas, sus currículos, la formación y especialización del profesorado, la asignatura de Educación Física y su estatus, de la misma manera que otros elementos como el salario del personal docente, la ratio de alumnos por profesor o algunos datos dentro del contexto internacional.
     
    This Final Degree Project focuses on the comparation of the intention is to compare the educational systems of Spain and Germany, paying special attention to Physical Education in the Primary Education stage. The aim is to analyze the organization of both systems, their curricular documents, the specialization of teachers, the subject of Physical Education and its status, as well as other elements such as the salary of teaching staff, the ratio of students per teacher or some PISA results within the international context.
    Palabras Clave
    Educación Primaria
    Educación física
    Sistema educativo
    Departamento
    Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72724
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30857]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G7218.pdf
    Tamaño:
    694.1Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10