• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • SCIENTIFIC PRODUCTION
    • Departamentos
    • Dpto. Historia Moderna, Contemporánea, de América y Periodismo
    • DEP099 - Artículos de revista
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • SCIENTIFIC PRODUCTION
    • Departamentos
    • Dpto. Historia Moderna, Contemporánea, de América y Periodismo
    • DEP099 - Artículos de revista
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72751

    Título
    Percepción de los jóvenes sobre la interacción y frecuencia de uso en redes sociales
    Autor
    López Vidales, NereidaAutoridad UVA
    Gómez Rubio, LeireAutoridad UVA
    Año del Documento
    2024
    Editorial
    VisualCOM Scientific Publications
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    REVISIÓN VISUAL. Revista Internacional de Cultura Visual Revista Internacional De Cultura Visual, 2024, vol. 16, n. 1, p. 125-139
    Abstract
    Social networks are part of young people's personal growth and development. Their consultation and presence on them is no longer an option but a necessity. In this article we analyse the perception that young Spaniards have of the factors that motivate them to choose the profiles they follow on social networks and the trust they place in the content they publish. We surveyed 935 young people aged between 16 and 25, the results of which were supplemented by three focus groups. Among the results obtained, it is worth highlighting the lack of importance they attach to the recommendations of their contacts and the lack of intentionality in choosing profiles. Young people show a strong distrust of the content published on networks, including that of experts, because networks allow them to choose and give their opinion on any subject, regardless of their knowledge.
    Materias (normalizadas)
    sociología de los medios
    cambio social
    comunicación e información
    Materias Unesco
    6301.07 Sociología del Arte
    6306.07 Sociología de Los Medios de Comunicación de Masas
    Palabras Clave
    redes sociales
    jóvenes
    influencers
    confianza
    identidad social
    comunidad digital
    ISSN
    2695-9631
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.62161/revvisual.v16.5177
    Patrocinador
    Proyecto I+D+i del Ministerio de Ciencia e Innovación, Ref. PID2019-104689RB-100 (INTERNÉTICA)
    Version del Editor
    https://visualcompublications.es/revVISUAL/article/view/5177
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72751
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • OCENDI - Artículos de revistas [18]
    • DEP099 - Artículos de revista [366]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    5177_ES.pdf
    Tamaño:
    435.8Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Descripción:
    Artículo principal
    Thumbnail
    FilesOpen
    Atribución-NoComercial-SinDerivados 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivados 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10