• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72800

    Título
    Avoiding British stereotypes in the EFL classroom. A didactic proposal
    Autor
    Alejandro Cid, Julia
    Director o Tutor
    Medina Calzada, SaraAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2024
    Titulación
    Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
    Abstract
    Teaching culture in the EFL classroom constitutes a crucial part of the learning process of language, as it establishes a connection between the language and its practicality in a real context. This relevance has gradually become present in the curriculum of Secondary Education, thus acquiring great importance in the materials used in the EFL classroom. Nevertheless, textbooks and graded materials often fail to faithfully represent the culture of a country, promoting the spread of stereotypes about the target culture. For that reason, this dissertation presents a didactic proposal that intends to teach the culture of the United Kingdom avoiding stereotypes, to allow students from 1st of Bachillerato to learn about that culture in the most realistic way possible. To achieve this, seven sessions were designed with activities aiming to foster students’ critical thinking and interest towards British culture, through authentic materials that ensure a realistic portrayal of the UK.
     
    La enseñanza de la cultura en el aula de Inglés como Lengua Extranjera constituye una parte esencial en el proceso de aprendizaje de la lengua, ya que establece una conexión entre la lengua y su practicidad en un contexto real. Esta relevancia se ha ido haciendo presente en el currículo de la Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, adquiriendo así gran importancia en los materiales utilizados en el aula de ILE. Sin embargo, los libros de texto y los materiales graduados no suelen representar fielmente la cultura de un país, lo que puede provocar la propagación de estereotipos sobre la cultura meta. Por esa razón, este Trabajo de Fin de Máster presenta una propuesta didáctica que pretende enseñar la cultura del Reino Unido evitando estereotipos, para que los alumnos de 1º de Bachillerato conozcan dicha cultura de la forma más realista posible. Para ello, se diseñaron siete sesiones con actividades destinadas a fomentar el pensamiento crítico y el interés de los alumnos hacia la cultura británica, mediante el uso de materiales auténticos que garantizan una representación realista del Reino Unido.
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    Palabras Clave
    Didactic Proposal
    Culture
    Stereotypes
    United Kingdom
    Authentic materials
    Intercultural Communicative Competence
    Propuesta didáctica
    Cultura
    Estereotipos
    Reino Unido
    Materiales auténticos
    Competencia intercultural comunicativa
    Departamento
    Departamento de Filología Inglesa
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72800
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Máster UVa [7002]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFM_F_2024_003.pdf
    Tamaño:
    3.981Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10