• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72826

    Título
    Metodologías activas para el trabajo de las habilidades motrices básicas en Educación Física
    Autor
    González del Río, Elena
    Director o Tutor
    García Fernández, Guillermo
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2024
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    Este Trabajo Fin de Grado refleja un análisis sobre las metodologías activas para trabajar las Habilidades Motrices Básicas en Educación Primaria desde la asignatura de Educación Física. De manera general se hace un análisis de estas metodologías en base a diferentes autores; con el objetivo de conocer y comprobar si son útiles para la enseñanza del desarrollo de las habilidades motrices básicas. Para ello se diseña una Unidad Didáctica donde se usan metodologías como Aprendizaje Colaborativo, Gamificación, Aprendizaje cooperativo, Ambientes y rincones (AR) para trabajar tres habilidades en concreto (salto, lanzamiento y equilibrio).
     
    This Final Degree Project reflects an analysis of the active methodologies to work on Basic Motor Skills in Primary Education from the subject of Physical Education. In general, an analysis of these methodologies is made based on different authors; with the aim of knowing and checking if they are useful for teaching the development of basic motor skills. For this, a Didactic Unit is designed where methodologies such as Collaborative Learning, Gamification, Cooperative Learning, Environments and Corners (AR) are used to work on three specific skills (jumping, throwing and balance).
    Palabras Clave
    Habilidades motrices básicas
    Metodologías activas
    Aprendizaje colaborativo
    Departamento
    Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72826
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [31849]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G7230.pdf
    Tamaño:
    903.0Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10