• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72892

    Título
    Adquisición del inglés como lengua extranjera. Comunicación, lenguaje y cultura: una propuesta didáctica
    Autor
    Vidal Jiménez, Celia
    Director o Tutor
    Alario Trigueros, Ana IsabelAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2024
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    Este Trabajo de fin de grado remarca la diferencia entre la comunicación, el lenguaje, la cultura y los engloba a todos dentro de un mismo marco. Al buscar la adquisición de una segunda lengua extranjera, debemos considerar un principio comunicativo: la competencia comunicativa se adquiere desde un enfoque comunicativo de la lengua. Además, debemos de tener en cuenta que el lenguaje no puede construirse sin la cultura que lo sustenta. De acuerdo con estas premisas, y cimentado en la metodología del aprendizaje basado en tareas; una propuesta didáctica se plantea.
     
    This paper sets a difference between communication, language and culture and intertwined them as a whole. While looking forward a second language teaching and learning acquisition, shall we consider a communicative principle: the communicative competence is acquired through a communicative approach. Moreover, shall we take into account language cannot be built up without the culture that contextualizes it. According to these premises, and constructed upon the task-based approach, a didactic proposal is projected through this paper.
    Palabras Clave
    Adquisición del lenguaje
    Educación Primaria
    Inmersión cultural
    Departamento
    Departamento de Didáctica de la Lengua y Literatura
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72892
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30838]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G7333.pdf
    Tamaño:
    2.959Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10