• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/73183

    Título
    Propuesta de intervención para trabajar las funciones ejecutivas a través del método TEACCH
    Autor
    Talavera Fatela, Alba
    Director o Tutor
    Rodríguez Medina, JairoAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2024
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    El presente trabajo se basa en la elaboración de un programa de intervención educativa basado en la metodología TEACCH. Se puede llevar a cabo en un aula de pedagogía terapéutica. Este programa, está enfocado en el trabajo y la mejora de las funciones ejecutivas del cerebro en el alumnado con retraso madurativo, aunque también, puede ser útil para aquel alumnado que presente necesidades educativas específicas. El objetivo de esta intervención es, principalmente, conseguir una mejora en el control de las funciones ejecutivas en busca tanto de la independencia y autonomía del alumnado, como de la mejora del rendimiento académico a través de la metodología TEACCH.
     
    The present work is based on the development of an educational intervention programme using TEACCH methodology to be carried in a class in the first cycle of primary school or in a therapeutic pedagogy classroom. This program focuses in working on and improving the executive functions of the brain in students but it can be useful for students with special educational needs. The purpose of this intervention is to improve the control of the most important executive functions to obtain independence and autonomy in students. Everything through the TEACCH methodology.
    Palabras Clave
    Retraso madurativo
    Metodología TEACCH
    Funciones ejecutivas
    Departamento
    Departamento de Pedagogía
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/73183
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [31268]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G7321.pdf
    Tamaño:
    1.419Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10