• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Parcourir

    Tout UVaDOCCommunautésPar date de publicationAuteursSujetsTitres

    Mon compte

    Ouvrir une session

    Statistiques

    Statistiques d'usage de visualisation

    Compartir

    Voir le document 
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS DE L' UNIVERSITÉ
    • Revistas de la UVa
    • EdMa 0-6: Educación Matemática en la Infancia
    • EdMa 0-6: Educación Matemática en la Infancia - 2024 - Vol.13 - Num.2
    • Voir le document
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS DE L' UNIVERSITÉ
    • Revistas de la UVa
    • EdMa 0-6: Educación Matemática en la Infancia
    • EdMa 0-6: Educación Matemática en la Infancia - 2024 - Vol.13 - Num.2
    • Voir le document
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/73374

    Título
    Exploración de las visiones iniciales del profesorado en formación inicial sobre la enseñanza y el aprendizaje de las matemáticas: un enfoque narrativo
    Autor
    Ebbelind, Andreas
    Helliwell, Tracy
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2024
    Documento Fuente
    Edma 0-6: Educación Matemática en la Infancia; Vol. 13 Núm. 2 (2024): Monográfico: De MAVI a EdMa06: una mirada “afectiva” a la educación matemática en edades tempranas pags. 32-46
    Résumé
    Mathematics teacher education research often focuses on ways teacher education can change prospective teachers' views in ways prescribed by teacher educators. In this paper, we explore a different perspective, one that emphasises the importance of understanding the diversity of views that prospective teachers bring to their teacher education programmes, not as a basis of change, but as a platform to build upon. In doing so, we make a case for ‘aestheticising’ mathematics teacher education research and propose an arts-based approach to analysing and presenting data concerning prospective teachers views on the teaching and learning of mathematics. We exemplify this approach by presenting a fictionalised dialogue between four prospective teachers from Sweden, based on interviews conducted prior to them entering teacher education.
    ISSN
    2254-8351
    DOI
    10.24197/edmain.2.2024.32-46
    Version del Editor
    http://revistas.uva.es/index.php/edmain/article/view/9462
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/73374
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • EdMa 0-6: Educación Matemática en la Infancia - 2024 - Vol.13 - Num.2 [6]
    Afficher la notice complète
    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    revistas_uva_es__edmain_article_view_9462_6531.pdf
    Tamaño:
    382.7Ko
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Voir/Ouvrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10