• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Navegar

    Todo o repositórioComunidadesPor data do documentoAutoresAssuntosTítulos

    Minha conta

    Entrar

    Estatística

    Ver as estatísticas de uso

    Compartir

    Ver item 
    •   Página inicial
    • PUBLICAÇÕES UVA
    • Revistas de la UVa
    • EdMa 0-6: Educación Matemática en la Infancia
    • EdMa 0-6: Educación Matemática en la Infancia - 2024 - Vol.13 - Num.2
    • Ver item
    •   Página inicial
    • PUBLICAÇÕES UVA
    • Revistas de la UVa
    • EdMa 0-6: Educación Matemática en la Infancia
    • EdMa 0-6: Educación Matemática en la Infancia - 2024 - Vol.13 - Num.2
    • Ver item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/73376

    Título
    Creencias de profesores y estudiantes sobre el desarrollo y la evaluación de la competencia argumentativa
    Autor
    Spagnolo, Camilla
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2024
    Documento Fuente
    Edma 0-6: Educación Matemática en la Infancia; Vol. 13 Núm. 2 (2024): Monográfico: De MAVI a EdMa06: una mirada “afectiva” a la educación matemática en edades tempranas pags. 60-72
    Resumo
    When we deal with argumentative competence in class there are many points of view: teacher’s and student’s point of view and the external point of view of knowledge (in a theoretical sense). The research shows a qualitative experimental study that allows a comparison between different perspectives in order to measure argumentative competence. The study involved 5 classes and 9 teachers. First, the idea of argumentative competence was discussed from a theoretical and institutional point of view in the Italian school system. Then questionnaires were administered to teachers and deep interviews were conducted with students. Finally, teachers participated in focus groups, and this allowed reflections and encouraged discussion. The process implemented allowed an in-depth key on the concept of argumentative competence. Also, the analysis of the results of the questionnaire and interviews shows how classroom practices are related to teacher and students’ attitudes and beliefs in mathematics.
    ISSN
    2254-8351
    DOI
    10.24197/edmain.2.2024.60-72
    Version del Editor
    http://revistas.uva.es/index.php/edmain/article/view/9532
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/73376
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • EdMa 0-6: Educación Matemática en la Infancia - 2024 - Vol.13 - Num.2 [6]
    Mostrar registro completo
    Arquivos deste item
    Nombre:
    revistas_uva_es__edmain_article_view_9532_6533.pdf
    Tamaño:
    341.3Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExceto quando indicado o contrário, a licença deste item é descrito como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10