• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/73642

    Título
    Desarrollo de la fuerza-resistencia y la motivación a través de rutinas Tabata en Educación Primaria
    Autor
    Rodriguez-Gachs Casero, Elena
    Director o Tutor
    Díez Marqués, AntonioAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2024
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    En el presente Trabajo de Fin de Grado se presenta el análisis y el proceso de intervención seguido. La propuesta de intervención se basa en el desarrollo de la fuerza-resistencia y la motivación a través de rutinas Tabata en 3º de primaria. Se implementaron sesiones temáticas basadas en el universo de Mario Bros para aumentar la participación y motivación de los alumnos. La metodología incluyó ejercicios de alta intensidad, evaluaciones de frecuencia cardíaca y actividades lúdicas, destacando la importancia de la actividad física regular para la salud.
     
    In this Final Degree Project, the analysis and the intervention process followed are presented. The intervention proposal is based on the development of strength-endurance and motivation through Tabata routines in 3rd grade primary education. Thematic sessions based on the Mario Bros universe were implemented to increase student participation and motivation. The methodology included high-intensity exercises, heart rate evaluations, and recreational activities, highlighting the importance of regular physical activity for health.
    Palabras Clave
    Rutinas Tabata
    Motivación
    Frecuencia cardíaca
    Departamento
    Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/73642
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30858]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G7308.pdf
    Tamaño:
    3.726Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10