• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/73811

    Título
    Análisis comparado de los instrumentos, planes de actuación y líneas de actuación de la Inspección Educativa entre las Comunidades Autónomas de España
    Autor
    Blanco Bonilla, Alejandro
    Director o Tutor
    Bustos Ceruelo, DiegoAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2024
    Titulación
    Máster en Inspección, Dirección y Gestión de Organizaciones y programas educativos
    Abstract
    El presente trabajo tiene por objeto el estudio comparado de los instrumentos de evaluación de las Inspecciones Educativas de las Comunidades Autónomas de España tomado como referencia los Planes de Actuación, la Formación, las Actuaciones y los Instrumentos de evaluación. El punto de partida es un análisis de la normativa de cada una de las regiones adoptando un modelo descriptivo de los tres elementos descritos anteriormente. También se hace un análisis comparativo de las tres variables de cada una de las Inspecciones Educativas estableciendo diferencias, similitudes, patrones, conclusiones y propuestas de mejora y futuro en el ámbito de la Inspección Educativa desde una perspectiva homogeneizadora.
     
    The aim of this study is to conduct a comparative analysis of the evaluation instruments used by the Educational Inspections of the Autonomous Communities of Spain, taking into consideration the Action Plans, Training, Actions, and Evaluation Instruments. The starting point is an analysis of the regulations in each region, adopting a descriptive model for the three aforementioned elements. Additionally, a comparative analysis of the three variables of each Educational Inspection is conducted, identifying differences, similarities, patterns, conclusions, and proposals for improvement and future developments in the field of Educational Inspection from a homogenizing perspective.
    Palabras Clave
    Inspección Educativa
    Evaluación
    Supervisión
    Departamento
    Departamento de Pedagogía
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/73811
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Máster UVa [7024]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFM-G2026.pdf
    Tamaño:
    1.308Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10