Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/74291
Título
Roles and micro-chauvinism in youth: A semiotic analysis of expanded theatricalities
Año del Documento
2023
Editorial
Intellect Ltd
Descripción
Producción Científica
Documento Fuente
Applied Theatre Research, Dec, 2023, volume 11, issue 2, p. 119 - 139
Abstract
This article analyses the implementation of a theatrical performance for the prevention of micro-chauvinism violence and the promotion of equality created by vocational training students and aimed at secondary school students. Using a qualitative research methodology based on case studies and the use of narratological and semiotic models of theatrical reception, this work focuses on analysing the acting roles of the characters who represent situations of micro-chauvinism in adolescence, and understanding the theatrical performative characteristics of the artistic work. The results allow us to draw conclusions about the advantages of theatre applied to education to diagnose the current situation of youth micro-chauvinism; the orchestration of teaching with a gender perspective through the dramatization of micro-chauvinism among young adolescents; and the choreographies of learning for the promotion of gender equality through theatre applied to education.
Materias Unesco
6203.10 Teatro
5802.04 Niveles y Temas de Educación
5802.07 Formación Profesional
6309.09 Posición Social de la Mujer
Palabras Clave
applied theatre
feminist pedagogies
micro-chauvinism
promotion of gender equality
secondary education
ISSN
2049-3010
Revisión por pares
SI
Patrocinador
• Proyecto de investigación RTI2018-097144-B-I00 NOMADIS: Nómadas del conocimiento: análisis de prácticas pedagógicas disruptivas en Educación Secundaria del Plan Nacional de I+D+i.
• Proyecto VA005G19. Investigación financiada por la Consejería de Educación de la Junta de Castilla y León a través de las ayudas destinadas a la contratación predoctoral de personal investigador, cofinanciadas por el Fondo Social Europeo (Orden EDU/556/2019)
• Proyecto VA005G19. Investigación financiada por la Consejería de Educación de la Junta de Castilla y León a través de las ayudas destinadas a la contratación predoctoral de personal investigador, cofinanciadas por el Fondo Social Europeo (Orden EDU/556/2019)
Version del Editor
Idioma
spa
Tipo de versión
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Derechos
openAccess
Aparece en las colecciones
Files in questo item
La licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional