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    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/74328

    Título
    Stereotypes and biases in the treatment of female and male candidates on television shows in the 2017 legislative elections in Argentina
    Autor
    Berrocal Gonzalo, SaloméAutoridad UVA Orcid
    García Beaudoux, Virginia
    D'Adamo, Orlando
    Gavensky, Marina
    Año del Documento
    2020
    Editorial
    Revista Latina de Comunicación Social
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    REVISTA LATINA DE COMUNICACION SOCIAL, vol. 77, pp. 275-292
    Résumé
    The article is included in the framework of empirical research on news coverage in the electoral campaign, with the novelty of examining gender stereotypes and biases in information and political infotainment shows in the legislative elections in Argentina in 2017. Methodology: Content analysis is carried out of the most popular information and politainment shows. The sample is made up of 132 broadcasts. Results: It is observed how the presence of male candidates tripled the presence of female candidates in all the examined shows, besides receiving a greater number of mentions. In the case of women, the comments and questions made to them correspond mostly to soft news, while men are related to hard news. Conclusions: Male candidates receive more mentions and invitations in newscasts and talk shows and dominate the hard news. In female candidates, gender stereotypes related to their physical appearance or domestic role are still present.
    Palabras Clave
    soft news; hard news; infoentretenimiento; campaña electoral; Argentina; estereotipos de género
    ISSN
    1138-5820
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.4185/RLCS-2020-1458
    Patrocinador
    Este trabajo forma parte del proyecto de investigación: CSO2017-84472-R, concedido por el Ministerio de Economía y Competitividad
    Version del Editor
    https://nuevaepoca.revistalatinacs.org/index.php/revista/article/view/387/431
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/74328
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/draft
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP099 - Artículos de revista [364]
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    Artículo
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