• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • Tabanque: Revista pedagógica
    • Tabanque: Revista pedagógica - 2024 - Núm. 36
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • Tabanque: Revista pedagógica
    • Tabanque: Revista pedagógica - 2024 - Núm. 36
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/75051

    Título
    Humanismo y subjetividades en una Educación dirigida por la Inteligencia Artificial
    Autor
    Mas Torrecillas, Luis Julián
    Editor
    Ediciones Universidad de Valladolid
    Año del Documento
    2024
    Documento Fuente
    Tabanque. Revista Pedagógica; Núm. 36 (2024) pags. 39-48
    Abstract
    El artículo de revisión se orienta hacia el nuevo horizonte que plantea el uso de sistemas de Inteligencia Artificial en la educación actual, comenzando por una revisión histórico antropológica de la escuela, desde su aparición como institución en la era industrial hasta nuestros días. Así mismo, hace un repaso por los problemas que se crean en las subjetividades e intersubjetividades de los sujetos educativos y se plantea cual es el fin de la educación y como afecta la llegada de las IA a este ecosistema. Por último, se repasa la interacción entre la enseñanza y la finalidad de las humanidades en este contexto hipertecnológico.
     
    The review article is oriented towards the new horizons posed by the use of Artificial Intelligence systems in current (today’s) education, beginning with a historic- anthropological review of the school, from its inception as an institution in the industrial era to our time. Furthermore, it does an overview of the problems generated in subjectivity and intersubjectivity of the educational subjects and ponders the purpose of education and the affectation of the introduction of AI in the ecosystem. To conclude, the interaction between teaching and the and the aim of humanities in this hyper-technological context is reviewed.
    Materias (normalizadas)
    Humanidades
    Inteligencia Artificial
    Educación
    Subjetividades
    Intersubjetividades
    Pedagogía
    ISSN
    2530-6766
    DOI
    10.24197/trp.36.2024.39-48
    Version del Editor
    https://revistas.uva.es/index.php/tabanque/article/view/9660/version/12033
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/75051
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Tabanque: Revista pedagógica - 2024 - Núm. 36 [6]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    tabanque_36_39-48.pdf
    Tamaño:
    247.4Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10