• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Parcourir

    Tout UVaDOCCommunautésPar date de publicationAuteursSujetsTitres

    Mon compte

    Ouvrir une session

    Statistiques

    Statistiques d'usage de visualisation

    Compartir

    Voir le document 
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS DE L' UNIVERSITÉ
    • Revistas de la UVa
    • Castilla: Estudios de Literatura
    • Castilla: Estudios de Literatura - 2025 - Núm. 16
    • Voir le document
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS DE L' UNIVERSITÉ
    • Revistas de la UVa
    • Castilla: Estudios de Literatura
    • Castilla: Estudios de Literatura - 2025 - Núm. 16
    • Voir le document
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/76591

    Título
    English as a proselytizing tool in Keralite schools: A period-over-period analysis of Anglophilic elitism in O. Chandhu Menon’s «Indulekha» (1889) and Arundhati Roy’s «The God of Small Things» (1997)
    Autor
    Adrián Hernández, Jairo
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2025
    Documento Fuente
    Castilla. Estudios de Literatura; Núm. 16 (2025) pags. 1-23
    Résumé
    El siguiente manuscrito analiza algunos de los factores que apuntan al desempeño educativo de Kerala, que resalta del resto de la India, especialmente en lo relativo a la enseñanza del inglés. Se examinan dos modelos educativos diferenciados: el enfoque gubernamental, o colonial, a través de Minute on Education (1835) y la pedagogía misionera, recogida en las obras del Reverendo Samuel Mateer. Llevando a cabo un análisis diacrónico, se exploran las implicaciones culturales de estos dos modelos, destacando su impacto en la sociedad indígena. Para ilustrar estos efectos, que se prolongarán durante siglos, se compararán las obras Idulekha (1889) y El Dios de las Pequeñas Cosas (1997), haciendo hincapié en el legado colonial y la aculturación educativa.
     
    This manuscript investigates the factors contributing to Kerala’s superior educational performance, particularly in English language instruction, compared to the rest of India. It examines two distinct educational models: the colonial governmental approach articulated in Macaulay's Minute on Education (1835) and the missionary pedagogy exemplified in the works of Rev. Samuel Mateer. A period-over-period analysis explores the lasting cultural implications of these British-centered models, highlighting their impact on Kerala’s educational framework. To illustrate these effects, a comparative analysis of literary works, Indulekha (1889) and The God of Small Things (1997), is undertaken, emphasizing themes of cultural accommodation and colonial legacy.
    Materias (normalizadas)
    colonial education
    English acquisition
    Kerala
    missionary Schools
    Literatura
    ISSN
    1989-7383
    DOI
    10.24197/cel.16.2025.1-23
    Version del Editor
    https://revistas.uva.es/index.php/castilla/article/view/chandhu_menon_and_arundhati_roy/version/12151
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/76591
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • Castilla: Estudios de Literatura - 2025 - Núm. 16 [42]
    Afficher la notice complète
    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    castilla_16_1-23.pdf
    Tamaño:
    530.6Ko
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Voir/Ouvrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10