• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/77407

    Título
    El cine como herramienta educativa en Educación Infantil
    Autor
    Sirgado Gutiérrez, Isabel
    Director o Tutor
    Coca Jiménez, Pablo ManuelAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de PalenciaAutoridad UVA
    Año del Documento
    2025
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    Este TFG explora el potencial de la cultura visual y el cine como recursos educativos en Educación Infantil. Se analiza cómo la cultura visual y la educación artística se fusionan para fomentar la alfabetización visual crítica y la creatividad. Se utiliza el recurso cinematográfico y se revisan experiencias reales en el aula, destacando sus beneficios en la expresión y el pensamiento crítico. La propuesta didáctica "Floriwood en primavera: luces, frutas... ¡acción!" es la culminación práctica, integrando el cine para un aprendizaje significativo. En suma, este TFG subraya la responsabilidad docente en educar el buen uso de las imágenes visuales preparando a los estudiantes para un mundo visualmente complejo.
     
    This Final Degree Project explores the potential of visual culture and cinema as educational resources in Early Childhood Education. It analyzes how visual culture and art education merge to foster critical visual literacy and creativity. Film is used as a key resource, and real classroom experiences are reviewed, highlighting their benefits for expression and critical thinking. The didactic proposal "Floriwood in Spring: Lights, Fruits... Action!" serves as the practical culmination, integrating cinema for meaningful learning. In short, this project emphasizes the teacher’s responsibility in guiding the appropriate use of visual imagery, preparing students for a visually complex world.
    Materias Unesco
    6203.01 Cinematografía
    5801 Teoría y Métodos Educativos
    Palabras Clave
    Cultura visual
    Cine
    Educación infantil
    Educación artística
    Alfabetización visual
    Pensamiento crítico
    Visual Culture
    Cinema
    Early childhood education
    Art education
    Visual literacy
    Critical thinking
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/77407
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [31931]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-L4304.pdf
    Tamaño:
    1017.Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10