• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Stöbern

    Gesamter BestandBereicheErscheinungsdatumAutorenSchlagwortenTiteln

    Mein Benutzerkonto

    Einloggen

    Statistik

    Benutzungsstatistik

    Compartir

    Dokumentanzeige 
    •   UVaDOC Startseite
    • STUDIENABSCHLUSSARBEITEN
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • Dokumentanzeige
    •   UVaDOC Startseite
    • STUDIENABSCHLUSSARBEITEN
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • Dokumentanzeige
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/77791

    Título
    Clil and active pedagogies for learning sciences in english for 4th grade of primary education
    Autor
    Gázquez Diez, Paula
    Director o Tutor
    Robles Gómez, MargaritaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de PalenciaAutoridad UVA
    Año del Documento
    2025
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Zusammenfassung
    This work focuses on the application of active methodologies and Content and Language Integrated Learning (CLIL) in a didactic unit of Science for students of 4th grade of Primary Education. This project proposes to integrate active pedagogies in bilingual learning environments. The main objective of this project is to integrate active pedagogies and CLIL to improve science learning in English, encouraging participation and problem solving. The methodology is based on a practical and experiential approach, with activities designed for students to explore content such as; types of energy, contact and non-contact forces, etc. The assessment is aligned with the key competences established in the LOMLOE for science content and with the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), ensuring a comprehensive assessment of content and linguistic development. The conclusions of this project suggest that the combination of CLIL and active pedagogies can be very effective in facilitating the acquisition of scientific knowledge and the development of language skills in English. Students are not expected to understand theoretical concepts, but also, be able to apply them in real life context, demonstrating meaningful and holistic learning
     
    Este trabajo se centra en la aplicación de metodologías activas y el Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras (AICLE) en una unidad didáctica de Ciencias para alumnos de 4º de Educación Primaria. Este proyecto propone integrar pedagogías activas en entornos de aprendizaje bilingües. El objetivo principal de este proyecto es integrar pedagogías activas y el AICLE, para mejorar el aprendizaje de ciencias en inglés, fomentando la participación y la resolución de problemas. La metodología se basa en un enfoque práctico y experimental, con actividades diseñadas para que los alumnos exploren los contenidos como; los tipos de energía fuerzas de contacto o sin contacto, etc. La evaluación se alinea con las competencias clave establecidas en la LOMLOE para los contenidos de ciencias y con el Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas (MCER), asegurando una evaluación integral del contenido y del desarrollo lingüístico. Las conclusiones de este proyecto sugieren que la combinación del AICLE y las pedagogías activas puede ser muy efectiva para facilitar la adquisición de conocimientos científicos y el desarrollo de habilidades lingüísticas en inglés. Esta propuesta busca que los estudiantes sean capaces de aplicar conceptos teóricos en contextos reales, demostrando así un aprendizaje significativo e integral
    Materias Unesco
    5801.05 Pedagogía Experimental
    5801.07 Métodos Pedagógicos
    5801.04 Teorías Educativas
    Palabras Clave
    LOMLOE
    CEFR
    English as a foreign language
    English as a vehicular language
    Metodologías en Inglés y Ciencias
    MCER
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/77791
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • Trabajos Fin de Grado UVa [32932]
    Zur Langanzeige
    Dateien zu dieser Ressource
    Nombre:
    TFG-L4272.pdf
    Tamaño:
    1.185Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Öffnen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalSolange nicht anders angezeigt, wird die Lizenz wie folgt beschrieben: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10