• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/77913

    Título
    Estudio social: opinión universitaria sobre la Inteligencia Artificial
    Autor
    Sancho Cruz, Paula
    Director o Tutor
    Tapia García, Jesús AlbertoAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de CienciasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2025
    Titulación
    Grado en Estadística
    Abstract
    A partir de la base de datos de la encuesta sobre el impacto de la Inteligencia Artificial en el proceso educativo, recogida en el Campus Universitario Miguel Delibes a alumnos durante el curso 2024/2025 y utilizando un diseño muestral probabilístico, se ha realizado un análisis estadístico consistente en, estimación de parámetros de interés y contraste de hipótesis sobre las cuestiones realizadas pudiendo llegar a diversas conclusiones sobre el impacto que tiene la Inteligencia Artificial en el proceso educativo universitario sobre la mejoría de resultados académicos y la eficacia del aprendizaje.
     
    From the database of the survey on the impact of Artificial Intelligence in the educational process, collected in the Miguel Delibes University Campus from students during the academic year 2024/2025 and using a probabilistic sampling design, a statistical analysis has been performed consisting of, estimation of parameters of interest and hypothesis testing on the questions asked; being able to reach a conclusion on the impact of Artificial Intelligence in the university educational process on the improvement of academic results and learning effectiveness.
    Palabras Clave
    Estudio social
    Inteligencia Artificial
    Muestreo probabilístico
    Departamento
    Departamento de Estadística e Investigación Operativa
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/77913
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [32017]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-7464.pdf
    Tamaño:
    1.667Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10