• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/79459

    Título
    A linguistic analysis of board games rulebooks: a case of a hybrid text type
    Autor
    Rendón Arboleda, Valeria
    Director o Tutor
    Álvarez de la Fuente, María EstherAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2025
    Titulación
    Grado en Estudios Ingleses
    Abstract
    When we think of an instructional text, it is common for the first examples that come to mind to be typical user manuals, such as those that accompany household appliances or guides for the installation of devices; or the most recurrent, cooking recipes, which are widely used as clear models of step-by-step instructions. However, in this analysis we propose to go beyond these traditional associations to address the regulations that accompany board games, considering them as authentic instructional texts. Our objective is to identify the linguistic elements that allow these regulations to be classified within this textual category. Although we will focus especially on the analysis of the instruction, since it is an essential and widely visible characteristic in this type of text, we will also explore other important aspects that enrich them. Among them, we will study how narration, description and informativeness are integrated into these regulations, contributing not only to facilitate the understanding of the rules, but also to improve the player's experience by contextualizing and setting the scene for the game.
     
    Cuando pensamos en un texto instructivo, es común que los primeros ejemplos que vengan a nuestra mente sean los típicos manuales de usuario o las recetas de cocina, que se utilizan ampliamente como modelos claros de instrucciones paso a paso. Sin embargo, en este análisis nos proponemos ir más allá de estas asociaciones tradicionales para abordar los reglamentos que acompañan a los juegos de mesa, que se suelen clasificar únicamente como textos instructivos. Nuestro objetivo es identificar los elementos lingüísticos que permiten clasificar estos reglamentos dentro de esta categoría textual pero, al mismo tiempo, explorar otros aspectos lingüísticos que hacen de estos reglamentos tipos textuales híbridos ya que en ellos se incluyen también elementos narrativos, descriptivos e informativos. Esta combinación de tipos textuales en los reglamentos de juegos de mesa contribuyen no solo a facilitar la comprensión de las reglas, sino también a mejorar la experiencia del jugador al contextualizar y ambientar el juego.
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    Palabras Clave
    Texts
    Instructive text
    Boardgames
    Rules
    Rulebook
    Textos
    Textos instructivos
    Juegos de mesa
    Reglas
    Reglamentos
    Departamento
    Departamento de Filología Inglesa
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/79459
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [32925]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG_F_2025_178.pdf
    Tamaño:
    340.4Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10