• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/80146

    Título
    Developing Speaking Skills through Debates in the EFL Classroom. A Language Syllabus Proposal
    Autor
    Ferrándiz García, Marcela
    Director o Tutor
    Sanz Trigueros, Francisco JavierAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2025
    Titulación
    Máster Universitario en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
    Abstract
    The present Final Master dissertation is focused on the development of oral expression in the subject of English as foreign language in Compulsory Secondary Education, using debates as the primary methodological tool. In the first place, a review of previous research is presented, which emphasizes the importance of the communicative competence and oral production, as well as the role of debates in the EFL classroom. In the second place, a syllabus proposal for 4th of ESO is shown, consisting of nine teaching units. Throughout these units, the development of students’ speaking skills in EFL is encouraged through the use of debates, according to task-based learning, cooperative learning, and the communicative approach.
     
    El presente Trabajo Fin de Máster se centra en el desarrollo de la expresión oral en la asignatura de Inglés como Lengua Extranjera en Educación Secundaria Obligatoria, utilizando los debates como herramienta metodológica principal. En primer lugar, se presenta una revisión de estudios previos que recalcan la importancia de la competencia comunicativa y de la producción oral, así como el papel de los debates en el aula de Lengua Extranjera. En segundo lugar, se expone una propuesta de programación didáctica anual para 4º de la ESO conformada de nueve unidades didácticas. A lo largo de ellas se fomenta el desarrollo de la expresión oral del alumnado en Inglés como Lengua Extranjera mediante el uso de debates, desde la perspectiva del aprendizaje basado en tareas, el aprendizaje cooperativo y el enfoque comunicativo.
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    Palabras Clave
    Compulsory Secondary Education
    Speaking Skills
    English as foreign language
    Debates
    Language Syllabus
    Educación Secundaria Obligatoria
    Expresión oral
    Inglés como Lengua Extranjera
    Programación Didáctica.
    Departamento
    Departamento de Didáctica de la Lengua y Literatura
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/80146
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Máster UVa [7465]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFM_F_2025_092.pdf
    Tamaño:
    794.0Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10