• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/80153

    Título
    Agridulces Sueños, una propuesta interdisciplinar para leer La vida es sueño en primero de Bachillerato
    Autor
    García Arranz, Leire
    Director o Tutor
    Rivera Salmerón, Esperanza MaríaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2025
    Titulación
    Máster Universitario en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
    Abstract
    Este trabajo presenta una secuencia didáctica diseñada para acercar la obra clásica La vida es sueño a un aula de primero de Bachillerato. Con el objetivo de justificar y sustentar teóricamente la propuesta, se exploran diferentes perspectivas sobre la enseñanza de la literatura, haciendo especial hincapié en metodologías de enfoque interdisciplinar. La secuencia vincula la obra de Calderón con una obra musical actual, el álbum La ley innata, de Extremoduro, mediante actividades variadas que buscan fomentar el contagio literario a partir de la experiencia positiva y enriquecedora desde diferentes puntos de vista.
     
    This work presents a didactic sequence designed to bring the classic play La vida es sueño closer to a first-year high school classroom. In order to justify and theoretically support the proposal, different perspectives on the teaching of literature are explored, with special emphasis on interdisciplinary approach methodologies. The sequence links Calderón's work with a contemporary musical work, the album La ley innata by Extremoduro, through a variety of activities that aim to foster literary contagion based on a positive and enriching experience from different points of view.
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    Palabras Clave
    Lectura
    La vida es sueño
    Contagio literario
    La ley innata
    Interdisciplinariedad
    Didáctica de la literatura
    Experiencia literaria
    LOMLOE
    Reading
    Literary contagion
    Interdisciplinarity
    Didactics of literature
    Literary experience
    Departamento
    Departamento de Didáctica de la Lengua y Literatura
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/80153
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Máster UVa [7465]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFM_F_2025_095.pdf
    Tamaño:
    2.119Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10