• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • Tabanque: Revista pedagógica
    • Tabanque: Revista pedagógica - 2006-2007 - Num. 20
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • Tabanque: Revista pedagógica
    • Tabanque: Revista pedagógica - 2006-2007 - Num. 20
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/8889

    Título
    El prácticum de Educación Social en el EESS: la formación inicial de educadores sociales
    Autor
    Valero Matas, Jesús AlbertoAutoridad UVA Orcid
    Tejedor Mardomingo, María CruzAutoridad UVA
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2006
    Documento Fuente
    Tabanque: Revista pedagógica, 2006, N.20, pags.243-254
    Abstract
    El artículo que presentamos es producto de dos investigaciones: "La adaptación de la Titulación de Educación Social a los estudios de grado" y "El Prácticum en el entorno de la Convergencia Europea", ambas subvencionadas por la Junta de Castilla y León. Con las investigaciones se intenta conocer cada uno de los aspectos que más inciden en la adaptación de los estudios de grado en el nuevo modelo Universitario del Espacio Europeo, siendo no tanto la titulación de grado la que podría presentar más problemas adaptativos, sino el Prácticum. El estudio también aborda la implicación de los profesionales de la educación en la formación de los alumnos de Educación Social, pues, indudablemente, la formación de los futuros educadores sociales pasa por mostrar la realidad práctica del ejercicio de sus competencias. Ello conlleva una simbiosis entre tres organizaciones: la Universidad, El Colegio de Educadores Sociales y los centros de prácticas
     
    The article we present is the result of two investigations: "The adaptation of the Degree of Social Education to the degree studies" and "The Prácticum in the surroundings of the European Convergence", both subsidized by the Junta of Castilla y Leon. With this research we tried to know each one of the aspects involved in the adaptation of the studies of degree in the new University model of the European Space, not being the degree the one that could present more problems, but being the Prácticum instead. The study also approaches the implication of the professionals of the education in the formation of the students of social education, then, doubtlessly, the formation of the social future educators happens to show the practical reality of the exercise of its competitions. It entails a symbiosis between three organizations: the university, the School of Social Educators and the centers of practices.
    Materias (normalizadas)
    Pedagogía
    Educación social
    ISSN
    0214-7742
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/8889
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Tabanque: Revista pedagógica - 2006-2007 - Num. 20 [13]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    Tabanque-2006-2007-20-ElPracticumDeEducacionSocialEnElEESS.pdf
    Tamaño:
    217.8Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10