• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • Tabanque: Revista pedagógica
    • Tabanque: Revista pedagógica - 2006-2007 - Num. 20
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • Tabanque: Revista pedagógica
    • Tabanque: Revista pedagógica - 2006-2007 - Num. 20
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/8900

    Título
    Génesis de la primera 'Escuela de párvulos' en Palencia capital (1857-1910): la insigne figura de D. Vicente Inclán
    Autor
    Espinilla Herrarte, María LourdesAutoridad UVA
    González Sánchez, José LuisAutoridad UVA Orcid
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2006
    Documento Fuente
    Tabanque: Revista pedagógica, 2006, N.20, pags.137-166
    Abstract
    En el presente artículo se hace referencia a la enseñanza general de las primeras letras en la capital palentina desde la antigüedad y se describe el proceso de la implantación de la primera Escuela de Párvulos, como tal, en la ciudad. Se completa con un estudio de los datos personales, académicos y profesionales de los pioneros que desarrollaron esta práctica de la enseñanza infantil
     
    Presently article is made reference to the general teaching of the first letters in the capital palentina from the antiquity and the process of the installation of the first School of Kindergartens is described, as such, in the city. It is completed with a study of the personal, academic data and the pioneers' professionals that developed this practice of the infantile teaching.
    Materias (normalizadas)
    Pedagogía
    Educación -- Historia
    ISSN
    0214-7742
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/8900
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Tabanque: Revista pedagógica - 2006-2007 - Num. 20 [13]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    Tabanque-2006-2007-20-GenesisDeLaPrimeraEscuelaDeParvulosEnPalencia.pdf
    Tamaño:
    2.945Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10