• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • Tabanque: Revista pedagógica
    • Tabanque: Revista pedagógica - 2008 - Num. 21
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • Tabanque: Revista pedagógica
    • Tabanque: Revista pedagógica - 2008 - Num. 21
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/8905

    Título
    Las fichas de lectura y sus recursos gráficos
    Autor
    Martos García, Alberto
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2008
    Documento Fuente
    Tabanque: Revista pedagógica, 2008, N.21, pags.63-73
    Abstract
    El artículo explica que los organizadores gráficos y otros recursos icónicos no son sólo herramientas didácticas para elaboración de resúmenes sino que pueden ser aplicados como apoyo para las fichas de lectura en la enseñanza obligatoria, para presentar, ambientar, estructurar y orientar el análisis/crítica de las lecturas. Se examinan tipologías de gráficos y se realizan estudios de casos particulares. Para finalizar, se proponen pautas de utilización de estos iconos en las fichas de lectura en relación a tres secuencias básicas: presentación de la información - comprensión - análisis/crítica
     
    The article explains that the graphical organizers and other iconic resources are not only didactic tools for production of summaries but they can be applied as support for the cards of reading in the obligatory education, to present, ambientar, to construct and to orientate the analysis of the reading. They are examined typologies of graphs and there are realized studies of particular cases. To finish, there propose guidelines of utilization of these icons in the cards of reading in relation to three basic sequences: presentation of the information - comprehension - analysis
    Materias (normalizadas)
    Pedagogía
    Lectura -- Comprensión
    ISSN
    0214-7742
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/8905
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Tabanque: Revista pedagógica - 2008 - Num. 21 [14]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    Tabanque-2008-21-LasFichasDeLecturaYSusRecursosGraficos.pdf
    Tamaño:
    47.75Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10