• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • BSAA arte
    • BSAA arte - 2011 - Num. 77
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • BSAA arte
    • BSAA arte - 2011 - Num. 77
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/9017

    Título
    Un "progreso en el arte nacional" Ibérica Films en España, 1933-1936
    Autor
    González García, Fernando
    Camporesi, Valeria
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2011
    Documento Fuente
    BSAA Arte: Boletín del Seminario de Estudios de Arte, 2011, N.77, pags.265-285
    Abstract
    El artículo analiza de manera detallada las estrategias y las actividades (en el ámbito de la producción y distribución cinematográfica) de una compañía transnacional, Ibérica Films, que un grupo de profesionales alemanes judíos fugitivos del nazismo constituyó en Barcelona en 1933. El objetivo es no tanto medir el peso relativo de Ibérica en la industria nacional, como estudiar su impacto en la cultura cinematográfica, en sus implicaciones empresariales, creativas y de hábitos de recepción.
     
    The essay explores in detail the strategies and activities (in film production and distribution) of a transnational cinematographic enterprise, Ibérica Films, which was set up in Barcelone in 1933 by a group of German Jewish professionals who had to leave their country and jobs due to Nazi persecutions. The article's basic aim is not only, nor mainly, to assess Iberica's relative weight within the national industry, but, above all, to study its impact on the cinematographic culture, in its entrepreneurial, creative and of habits of reception implications.
    Materias (normalizadas)
    Arte
    ISSN
    1888-9751
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/9017
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • BSAA arte - 2011 - Num. 77 [15]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    BSAAArte-2011-77-ProgresoArteNacional.pdf
    Tamaño:
    447.4Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10