• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • BSAA arte
    • BSAA arte - 2011 - Num. 77
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • BSAA arte
    • BSAA arte - 2011 - Num. 77
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/9020

    Título
    La "Estigmatización de San Francisco", de Alonso Berruguete, y una pintura desaparecida de "San Pietro in Montorio"
    Autor
    Parrado del Olmo, Jesús MaríaAutoridad UVA
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2011
    Documento Fuente
    BSAA Arte: Boletín del Seminario de Estudios de Arte, 2011, N.77, pags.63-68
    Abstract
    Se propone que el relieve de la Estigmatización de San Francisco en el retablo mayor de la iglesia de Santiago de Cáceres, de Alonso Berruguete, pudo inspirarse en una pintura desaparecida de San Pietro in Montorio, diseñada por Miguel Ángel y ejecutada por Piera d' Argenta, cuyo esquema general se conoce por un dibujo del padre Sebastiano Resta.
     
    The relief of the Stigmatization of Saint Francis in the a1tarpiece of the church of Santiago in Cáceres, by Alonso Berruguete, could be inspired by a missing painting in San Pietro in Montorio, designed by Michelangelo and painted by Piera d'Argenta, whose general scheme is known from a drawing by the priest Sebastiano Resta.
    Materias (normalizadas)
    Arte
    ISSN
    1888-9751
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/9020
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • BSAA arte - 2011 - Num. 77 [15]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    BSAAArte-2011-77-EstigmatizacionSanFrancisco.pdf
    Tamaño:
    390.7Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10