• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • BSAA arte
    • BSAA arte - 2012 - Num. 78
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • BSAA arte
    • BSAA arte - 2012 - Num. 78
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/9031

    Título
    El escultor Sebastián de Salinas y las pervivencias siloesco-vigarnianas en los años centrales del siglo XVI
    Autor
    Payo Hernanz, René Jesús
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2012
    Documento Fuente
    BSAA Arte: Boletín del Seminario de Estudios de Arte, 2012, N.78, pags.45-68
    Abstract
    El escultor Sebastián de Salinas, formado en el taller de Felipe Vigarny, desarrolló una importante actividad artística en Burgos y su comarca en los años centrales del siglo XVI. Relacionado con los principales artistas burgaleses del momento, como Diego Guillén, Nicolás París y Domingo de Amberes, mantuvo vivos en sus producciones los rasgos estéticos de Felipe Vigarny y de Diego de Siloé, siendo uno de los últimos representantes de la escultura burgalesa del primer Renacimiento.
     
    The sculptor Sebastian Salinas, trained in Felipe Vigarny's workshop, developed an important artistic activity in Burgos and its region during the middle years of the 16th century. Related to leading artists of the moment in Burgos, as Diego Guillén, Nicolas Paris and Domingo de Amberes, kept alive in his productions the aesthetic features of Felipe Vigarny and Diego de Siloé, being one of the last representatives of the early Renaissance Sculpture in Burgos.
    Materias (normalizadas)
    Arte
    ISSN
    1888-9751
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/9031
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • BSAA arte - 2012 - Num. 78 [14]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    BSAAArte-2012-78-SebastiandeSalinas.pdf
    Tamaño:
    1.029Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10