• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • BSAA arte
    • BSAA arte - 2009 - Num. 75
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • BSAA arte
    • BSAA arte - 2009 - Num. 75
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/9244

    Título
    Alegoría y emblemática en la platería renacentista: las portadas del Quilatador de Juan de Arfe
    Autor
    Andrés González, PatriciaAutoridad UVA Orcid
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2009
    Documento Fuente
    BSAA Arte: Boletín del Seminario de Estudios de Arte, 2009, N.75, pags.127-138
    Abstract
    Las portadas del primer libro teórico de Juan de Arfe, el Quilatador de plata y oro, en sus dos ediciones del siglo XVI, están dedicadas al Cardenal Espinosa y Felipe IlI, respectivamente. En ellas, a los habituales escudos de los personajes, acompañan una serie de elementos alegóricos, que pueden ser interpretados a través de la literatura emblemática, a la que no era ajeno este orfebre como demuestra su uso en algunas de sus custodias procesionales.
     
    The covers of the first theoretical book by Juan de Arfe, named Quilatador de plata y oro, are dedicated (in its two 16th century editions) to Cardenal Espinosa and Felipe Il. Both covers display, together with the standard shields, a series of allegorical elements which might be interpreted by means of the Emblematic Literature. The goldsmith and author of these books was not unfamiliar to the use of that sort of literature, as is showed in some processional wards.
    Materias (normalizadas)
    Arte
    ISSN
    1888-9751
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/9244
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • BSAA arte - 2009 - Num. 75 [30]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    BSAAArte-2009-75-AlegoriaEmblematicaPlateriaRenacentista.pdf
    Tamaño:
    183.0Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10